بررسی عوارض استارت زدن ماشین روشن

این اشتباهی است که بسیاری از ما مرتکب شده‌ایم؛ استارت زدن یک خودروی روشن. صدای موتور ماشین کم است و یا ممکن است فکر ما جای دیگری باشد و ناخودآگاه ماشین روشن را استارت بزنیم که در این هنگام صدای خراش بلندی شنیده می شود. آیا اینکار به خودرو آسیب می رساند؟ با ما همراه باشید تا هر آنچه که لازم است را در مورد “عوارض استارت زدن ماشین روشن” (What are the Risk o Starting the Car when it is On) بدانید.

استارت زدن ماشین در حالت روشن

برخی از خودروهایی که دارای دکمه استارت یا همان KEYLESS می باشند، حتی اجازه این اشتباه را نمی دهند. با این حال، در بسیاری از خودروها که دارای سوییچ برای روشن کردن موتور می باشند، این اشتباه ممکن است رخ دهد. استارت زدن ماشین در حالت روشن اگر یکبار اتفاق بیفتد مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر این کار مرتباً تکرار شود، قطعاً آسیب قابل توجهی را ایجاد می کند. 

ماشین شما یک موتور استارت دارد که این موتور الکتریکی خودرو را روشن می کند. هنگامی که خودرو روشن می شود، سیستم استارت استراحت می کند و هیچ کاری انجام نمی دهد. نحوه کار سیستم استارت ماشین به این شکل است که وقتی سوییچ را می چرخانید، یک شیر برقی که با یک استارت فعال می شود، یک چرخ دنده کوچک را حرکت می دهد. این چرخ دنده یک چرخ دنده بزرگتری را درگیر می کند که اطراف فلایویل شکل می گیرد که مستقیماً به موتور ماشین متصل می شود. پس هنگامی که استارت می زنید، فلایویل می چرخد و موتور ماشین روشن می شود. در این لحظه شما سوییچ را رها می کنید و سیستم استارت خاموش می شود.

خطرات استارت زدن ماشین روشن

حال می خواهیم در مورد خطرات استارت زدن ماشین روشن صحبت کنیم. وقتی می خواهید ماشینی که از قبل روشن است را استارت بزنید، اتفاقی که می افتد این است که چرخ دنده استارت در معرض فلایویل در حال حرکت قرار می گیرد. این کار مانند فشار دادن یک تکه فلز در چرخ دنده است که باعث ساییده شدن آن و صدای خراش می شود. این چرخ دنده‌های استارت فلزی هستند، به این معنی که اگر این اتفاق یکی یا دوبار پیش بیاید می توانند بدون مشکل به کار خود ادامه دهند. با این حال اگر چندین بار پیاپی خودرو روشن را استارت بزنید، چرخ دنده موتور استارت خراب خواهد شد. دیگر عوارض استارت زدن ماشین روشن این است که ممکن است به فلایویل آسیب وارد شود که در این شرایط هزینه‌های تعویض فلایویل بسیار گران خواهد بود.

عادت کنید هر بار قبل از چرخاندن سوییچ به صفحه کیلومتر نگاه بیندازید. این تمرین ساده می تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند. حال اگر این اشتباه را انجام دادید، زیاد به استارت فشار نیاورید و فقط از این موضوع درس بگیرید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد عوارض استارت زدن ماشین روشن دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه