علت کف کردن آب رادیاتور چیست؟

کف کردن آب رادیاتور یک مشکل رایج است که توسط عوامل مختلفی ایجاد می شود. افراد زیادی این سوال را می پرسند که چرا آب رادیاتور کف می کند که در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “علت کف کردن آب رادیاتور” (What is the Cause of Foaming of Coolant Water) بپردازیم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

علت کف سفید در آب رادیاتور

کم بودن آب رادیاتور و در شرایط بدتری مانند نبود آب رادیاتور، کف داخل رادیاتور بوجود می آید که این به خاطر همان مقدار کم آب رادیاتور درون مخزن است. نبود آب به واشر سرسیلندر فشار وارد می کند که همین مسئله یکی از دلایل سوختن واشر سرسیلندر ماشین می باشد. در این حالت، اگر خودرو را روشن کنید و درب رادیاتور را باز بگذارید، حباب هایی را می بینید که از آن بیرون می آید که این موضوع “علت کف سفید در رادیاتور” می باشد.

علت کف قهوه ای در رادیاتور

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کف کردن آب رادیاتور معمولاً سفید رنگ است ولی دقت داشته باشید که عوض شدن رنگ آب رادیاتور می تواند رنگ های مختلفی مانند زرد، سیاه، قرمز و… نیز باشد. حال در صورت وجود رسوب، کثیفی و زنگ زدگی در منافذ سیستم خنک کننده آب رادیاتور به رنگ قهوه‌ای هم در می آید. بنابراین وجود “علت کف قهوه‌ ای در رادیاتور” نیز طبق این گفته مشخص می شود که برای کسب اطلاعات تکمیلی تر پیشنهاد می کنیم مقاله علت گل قهوه ای در رادیاتور ماشین را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت کف کردن آب رادیاتور دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه