بررسی علت چشمک زدن ساعت ماشین و رفع مشکل آن

امروزه اکثر خودروها دارای ساعت هایی دیجیتالی بر روی داشبورد می باشند که زمان را به سرنشینان خودرو اطلاع می دهد. حال یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ساعت ماشین بوجود بیاید، چشمک زدن است که به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به بررسی “علت چشمک زدن ساعت ماشین” (Why is the Car Digital Clock Flashing) بپردازیم تا بتوانید این مشکل را رفع کنید.

علت چشمک زدن ساعت ماشین

چشمک زدن ساعت یا روشن ماندن ساعت ماشین بعد از بستن سوییچ مشکلات رایجی هستند که در بعضی از خودروها، مخصوصاً خودروهای داخلی بوجود می آید. به طور خلاصه علت چشمک زدن ساعت ماشین می تواند به مشکلات سیم کشی، خرابی دیود، سوختن فیوز، ایراد در مادربُرد ساعت، اتصال ضعیف و یا اختلال در مدار ساعت مربوط باشد. چشمک زدن ساعت ماشین می تواند آزار دهنده باشد که بایستی علت هایی که اشاره کردیم را مورد بررسی قرار دهید و اگر دانش کافی را برای حل این مشکل را ندارید، بهتر است خودرو را به افراد متخصص بسپارید تا آنها مشکل چشمک زدن ساعت ماشین را برطرف نمایند.

به طور کلی علت چشمک زدن ساعت ماشین در هر خودرویی می تواند متفاوت باشد که اگر این مشکل را در خودرویی به‌خصوص دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

دیدگاه ها (2)
افزودن دیدگاه
  • محمدعلی نوبخت

    سلام ساعت پرایدبنده موقعی ک چراغها راروشن میکنم شروع به چشمک زدن میکنه ودرحالت معمولی هم ثابت میمونه وکارنمیکنه لطفا راهنماییم کنید

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دو احتمال وجود دارد:
      ۱- به احتمال زیاد ساعت ماشین شما خراب شده و باید آن را تعویض نمایید
      ۲- احتمال خرابی فیوز یا سیم کشی مرتبط هم وجود دارد