همه چیز درباره علت سرد بودن رادیاتور ماشین

زمانی که خودرو روشن می شود، به مرور زمان موتور ماشین داغ خواهد شد که در این شرایط هر چقدر که حرارت موتور بالاتر می رود، رادیاتور و آب رادیاتور نیز گرم خواهند شد. حال اگر متوجه سرد بودن رادیاتور خودرو شدید، این نشان دهنده وجود مشکلاتی در سیستم رادیاتور یا لوله‌ها است که بدین منظور در این مقاله ما قصد بررسی “علت سرد بودن رادیاتور ماشین” (Why is Car Engine Hot But Car Radiator is Cold) را داریم تا بدانید چرا این مشکل بوجود می آید و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

علت خنک بودن رادیاتور ماشین

سیستم رادیاتور ماشین و نحوه کار آن بدین ترتیب است که مایع خنک کننده یا همان آب رادیاتور از مخزن به موتور انتقال یافته و بعد از خنک کردن موتور و اجزای آن به داخل رادیاتور باز می گردد تا دوباره خنک شود. هر چقدر که حرارت موتور بالاتر باشد، آب رادیاتور نیز گرم‌تر می شود و در این حالت سیستم رادیاتور و لوله‌های آن نیز در حال گرم شدن هستند.

بدین ترتیب این گرما به تمامی نقاط رادیاتور منتقل می شود، اما اگر بخشی از اتصالات همچنان سرد باقی بماند نشان دهنده این است که بخشی از سیستم رادیاتور دچار مشکل شده است و آب به خوبی در گردش نیست. لذا “علت سرد بودن قسمتی از رادیاتور ماشین” نیز به خاطر انسداد لوله های رادیاتور بوده که مانع جریان و انتقال مایع خنک کننده به آن بخش‌ها می شود. علاوه بر این، نصب اشتباه ترموستات یا خرابی واتر پمپ نیز می تواند علت سرد بودن یک طرف رادیاتور ماشین باشد.

علت سرد بودن قسمت پایین رادیاتور ماشین

علت سرد بودن شلنگ پایین رادیاتور ماشین” یا قسمت پایین رادیاتور ماشین نیز به دلیل مسدود شدن جریان مایع خنک کننده از موتور به رادیاتور ماشین می باشد. این مشکل در مواقعی پیش می آید که نصف و یا بخش های پایینی رادیاتور سرد است که دلیلی جزء مسدود بودن بخشی از جریان آب آن نیست.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه شد، به طور کلی علت سرد بودن رادیاتور ماشین به مسدود شدن جریان آب رادیاتور، نصب اشتباه ترموستات یا خرابی واتر پمپ مربوط می شود که برای بررسی علت اصلی این مشکل بهتر است خودرو را از نزدیک و توسط یک مکانیک حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهید تا با تشخیصی دقیق تر بتوانید مشکل سردی رادیاتور ماشین را برطرف کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت سرد بودن رادیاتور ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

رادیاتور
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه