بررسی علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین و راه حل آن

علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین” می تواند به فعال بودن دوبل یا دابل رفلکتور و یا مشکلات برقی مربوط باشد. اگر خودروی شما پژو ۲۰۶، سمند، پرشیا و… است که امکان روشن شدن همزمان نور بالا و نور پایین برای آنها وجود دارد که می توانید این گزینه را غیر فعال کنید. ولی اگر امکان دابل رفلکتور در خودروی شما وجود ندارد و با روشن کردن نور بالا، نور پایین هم روشن می ماند بایستی این موضوع را در سیم کشی خودرو جستجو کنید. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین (What Causes Both Headlights Turn On At The Same Time) و راه‌حل آن بپردازیم تا اطلاعات کاملی را در این مورد پیدا کنید.

علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین

همانطور که در بالا اشاره کردیم، رفلکتور دوبل این امکان را به خودروی شما می دهد که هنگام استفاده از نور بالا، نور پایین نیز به صورت همزمان روشن بماند. اگر دابل رفلکتور فعال باشد، نور بالا و نور پایین هم زمان باهم روشن می شوند و اگر این گزینه غیر فعال باشد، در صورت روشن بودن نور بالا نور پایین خاموش خواهد شد.

اما در بعضی از خودروها که امکان دابل رفلکتور را ندارند، به دلیل مشکلات سیم کشی و فیوزها نور بالا و نور پایین همزمان باهم روشن می مانند که برای حل این مشکل بایستی سیم کشی خودرو را مورد بررسی قرار دهید. معمولاً پیدا کردن این قبیل مشکلات در سیم کشی خودرو کار تخصصی است و اگر دانش کافی را در این زمینه ندارید توصیه می کنیم خودرو به افراد متخصص بسپارید تا آنها با پیدا کردن علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین، بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

معمولاً روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین در خودروهای تولید داخل مشاهده می شود که به طور خلاصه می توانیم علت این موضوع را شامل موارد زیر بدانیم:

  • فعال بودن دابل رفلکتور
  • مشکلات سیم کشی ماشین
  • مشکلات مربوط به فیوزهای چراغ جلو ماشین

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی کردیم، اگر سوالی در مورد علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. همچنین اگر تجربه‌ای راجع به این موضوع دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات بیان کنید تا افرادی که با این قبیل مشکلات سر و کار دارند بتوانند از تجربیات شما عزیزان استفاده کنند.

دیدگاه ها (2)
افزودن دیدگاه
  • aamm

    سلام من تازه هدلایت برای تند۹۰گرفتم ، وقتی روشن میکنم سوبالا و پایین در صفحه کیلو متر باهم روشن میشه ولی در کاسه چراغ فقط پایین روشنه مشکل چیه چیکار کنم؟؟

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مورد مرتبط به سیستم برقی خودرو شماست و برای ارائه نظر کارشناسی باید حتما خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. به این مورد دقت داشته باشید که برخی موارد گزارش شده با استفاده از لامپ های زنون و هدلایت غیر استاندارد به دلیل ایجاد بار اضافه به روی سیستم برقی خودرو مشکلات عجیب برقی برای خودرو ایجاد میشود لذا پیشنهاد میکنیم حتما قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید هدلایت استاندارد استفاده نمودید و به صورت استاندارد این قطعه نصب شده است.