آموزش قدم به قدم روشن کردن ماشین با باتری ضعیف

روبرو شدن با یک باتری ضعیف یا خوابیده می تواند استرس‌زا باشد، اما با این آموزش قدم به قدم “روشن کردن ماشین با باتری ضعیف” (How To Start a Car With a Low Battery Charge) که در ادامه به آن خواهیم پرداخت تمامی اطلاعات لازم را برای اینکه بتوانید ماشین خود را روشن کنید، به دست خواهید آورد. پس تا پایان این مطلب همراهمان باشید تا بدانید که چگونه می توانید ماشین با باتری ضعیف را روشن کنید.

روشن کردن ماشین با باتری ضعیف

اگر باتری ماشین ضعیف شده است و نمی توانید ماشین خود را روشن کنید، استفاده از روش باتری به باتری یک راه حل مناسب است. برای اعمال این روش به کابل های باتری به باتری نیاز خواهید داشت چراکه با استفاده از این کابل ها می توانید انرژی را از یک باتری به باتری ماشین خود منتقل کنید. با این تفاسیر روش های روشن کردن ماشین با باتری ضعیف به صورت زیر می باشد:

روش باتری به باتری یا جامپ استارت

برای شروع فرآیند باتری به باتری مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کابل قرمز را به ترمینال یا همان قطب مثبت باتری سالم وصل کنید.
  • سر دیگر کابل قرمز را به ترمینال مثبت باتری ضعیف وصل کنید.
  • کابل مشکی را به ترمینال منفی باتری سالم وصل کنید.
  • سر دیگر کابل مشکی را به ترمینال منفی باتری ضعیف وصل کنید.

پس از اتصال کابل ها، ماشینی که دارای باتری سالم است را روشن کنید و اجازه دهید چند دقیقه کار کند. سپس سعی کنید ماشینی که دارای باتری ضعیف است را روشن کنید. اگر ماشین روشن شد، اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقه خودرو در حالت درجا کار کند تا باتری شارژ شود. دقت داشته باشید که این روش موقتی است و نباید دائما ماشین خود را با باتری به باتری کردن روشن کنید. لذا توصیه می شود در صورتی که باتری ماشین ضعیف است در اسرع وقت این قطعه را تعویض کنید تا آسیبی به سیستم برقی خودرو و اجزای دیگر وارد نشود. علائم ضعیف شدن باتری ماشین شامل استارت نخوردن ماشین، روشن شدن چراغ چک باتری، کار نکردن چراغ های پشت آمپر و شیشه های برقی و… می باشد.

روش هل دادن ماشین

اگر ماشینی با باتری سالم و کابل های باتری به باتری در دسترس نیست، شما می توانید با هل دادن ماشین را استارت بزنید. این روشن نیازمند ۲ نفر و قرار دادن ماشین در سراشیبی می باشد.

توجه: هرگز خودروی دنده اتوماتیک را با روش هل دادن روشن نکنید زیرا انجام این کار باعث آسیب به گیربکس ماشین می شود. در رابطه با این موضوع توصیه می کنیم مقاله خالی شدن باتری ماشین اتومات و راه حل آن را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

برای روشن کردن ماشین با باتری ضعیف با روش هل دادن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سوییچ را باز کنید و ماشین را در دنده ۲ قرار دهید و کلاچ را تا انتها فشار دهید و نگه دارید.
  • ترمز دستی را آزاد کنید.
  • اگر ماشین در سراشیبی قرار دارد اجازه دهید حرکت کند و اگر اینطور نیست، از شخصی دیگر بخواهد ماشین را هل دهد.
  • وقتی سرعت ماشین به حدود ۲۰ کیلومتر در ساعت رسید، کلاچ را رها کنید.
  • حال ماشین بایستی روشن شود و در ادامه اجازه دهید خودرو در حالت درجا ۲۰ دقیقه کار کند. این کار به باتری اجازه می دهد تا به شارژ کامل برگردد.

روشن کردن ماشین با باتری خوابیده

روشن کردن ماشین با باتری خوابیده با روش باتری به باتری و استفاده از تقویت کننده باتری قابل انجام است. روش باتری به باتری را با توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم می توانید دنبال کنید تا روشن کردن ماشین با باتری خوابیده را انجام دهید. اما روشی دیگری هم برای روشن کردن ماشین با باتری خوابیده وجود دارد که استفاده از تقویت کننده باتری است. در این روش ابتدا بایستی گیره های مثبت و منفی تقویت کننده را به باتری ماشین خود وصل کنید و سپس تقویت کننده را تنظیم کنید تا برق به باتری ماشین ارسال شود. سپس چند دقیقه صبر کنید تا برق به باتری ماشین ارسال شود و بعد از آن تقویت کننده باتری خود به خود خاموش خواهد شد. در نهایت کابل های تقویت کننده باتری را جدا کنید و ماشین خود را استارت بزنید. در پایان توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای روشن کردن ماشین بدون باتری را از مجله یدک یار دنبال کنید تا آشنایی جامع تری با روش های روشن کردن ماشین با باتری ضعیف یا خوابیده پیدا کنید.

خرید باتری ماشین

همانطور که در بالا اشاره کردیم، روشن کردن ماشین با باتری ضعیف یا باتری خوابیده راه حلی موقتی می باشد و شما بایستی در اسرع وقت اقدام به تعویض باتری ماشین خود کنید. به همین منظور اگر نیاز به خرید باتری ماشین دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، متخصصان فنی ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان خواهند گذاشت تا مناسب ترین باتری را برای ماشین خود خریداری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد روشن کردن ماشین با باتری ضعیف دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

باتری
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه