بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۷

پژو ۲۰۷ (Peugeot 207) یکی از خودروهای محبوب در بازار کشورمان می باشد که در این سال ها فروش زیادی را در بین خودروهای هاچ‌بک داشته است. این خودرو ابتدا در سال ۱۳۸۹ و با دو گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک و موتور TU5 روانه بازار گردید. سپس شرکت ایران خودرو پس از وقفه‌ای چندین ساله، پژو ۲۰۷ را با ظاهری جدید اما با همان موتور و دو گیربکس دستی و اتوماتیک در سال ۱۳۹۶ به بازار عرضه کرد. همچنین مجدداً در سال ۱۳۹۹ پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای پانوراما به بازار عرضه شد که از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد و فقط سقف شیشه‌ای به آن اضافه شده است. لازم به ذکر است پژو ۲۰۷ دارای مدل صندوقدار هم در حال حاضر وجود دارد که این مدل نیز تفاوتی از لحاظ فنی با سایر نسخه ها ندارد. با این تفاسیر، ما در این مقاله قصد داریم به “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۷” برای تمامی تیپ های این خودرو بپردازیم تا شما عزیزان بدانید هر یک از قطعات مصرفی را چه زمانی باید تعویض کنید تا سلامت ماشین خود در شرایط عالی نگه دارید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ۲۰۷

همانطور که اشاره کردیم، تمامی مدل های پژو ۲۰۷ دارای موتور TU5 می باشند که این پیشرانه حساسیت های خاص خودش را دارد که به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به روغن موتور انتخابی داشته باشید. نکته اول اینکه غلظت روغن موتور ۲۰۷ باید دارای ویسکوزیته ۱۰W40 باشد و نکته بعدی که باید رعایت کنید، حجم روغن موتور است که حجم مورد نیاز برای پژو ۲۰۷ برابر با ۳٫۷۵ لیتر و همراه با فیلتر ۴ لیتر می باشد. نکته آخر اینکه ما روغن موتور توتال، کاسترول و اسپیدی سوپر پاور را پیشنهاد می کنیم که به ترتیب روغن موتور توتال را بهتر از زیر ۷ هزار کیلومتر، روغن موتور کاسترول را هر ۵ هزار کیلومتر و اسپیدی را ۵ یا ۶ هزار کیلومتر تعویض کنید. علاوه بر موضوع مسافت، توصیه می کنیم بعد از گذشت ۶ ماه حتماً روغن موتور پژو ۲۰۷ را تعویض کنید.

[ARPrice id=204]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ۲۰۷

با توجه به اینکه پژو ۲۰۷ با گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شده، بهترین زمان تعویض روغن گیربکس برای این دو گیربکس متفاوت می باشد. بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ۲۰۷ اتوماتیک بعد از طی کردن مسافتی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر یا هر ۲ سال یکبار می باشد. اما واسکازین یا روغن گیربکس پژو ۲۰۷ های دنده‌ای دیرتر از خودروهای اتوماتیک نیاز به تعویض دارد که به همین دلیل بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ۲۰۷ دنده‌ای پس از طی کردن مسافتی در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ می باشد. با توجه به نقش مهمی که روغن گیربکس ها دارند، توصیه می کنیم تعویض روغن گیربکس پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دنده‌ای را به موقع انجام دهید تا با خرابی های پر هزینه گیربکس مواجه نشوید.

[ARPrice id=205]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ۲۰۷

تسمه تایم پژو ۲۰۷ قطعه‌ای بسیار مهم و البته مصرفی است که باید طبق زمانبندی مشخص تعویض شود. به طور معمول بهترین زمان تعویض تسمه تایم ۲۰۷ هر ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر می باشد که توصیه می کنیم برای جلوگیری از عوارض پاره شدن تسمه تایم، این قطعه را سر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=206]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ۲۰۷

تسمه دینام ۲۰۷ بعد از تسمه تایم، دومین قطعه مهم این خودرو می باشد که انرژی را به تمامی اجزای حیاتی خودرو منتقل می کند. اگر تسمه دینام پژو ۲۰۷ از کار بیفتد باتری خودرو سریعاً از بین می رود و دیگر نمی تواند برق مورد نیاز موتور را تامین کند. به همین منظور شما باید هر از چند گاهی تسمه دینام را به صورت چشمی بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه آسیب بر روی تسمه دینام فوراً آن را تعویض کنید. به طور معمول بهترین زمان تعویض تسمه دینام پژو ۲۰۷ هر ۷۰ هزار کیلومتر است که البته کیفیت و مقاومت تسمه دینام نقش بسزایی در کاهش یا افزایش طول عمر آن دارد.

[ARPrice id=207]

بهترین زمان تعویض شمع ۲۰۷

یکی دیگر از قطعا مصرفی که باید طبق برنامه‌ای مشخص تعویض شود، شمع ۲۰۷ می باشد. شمع پژو ۲۰۷ وظیفه شروع احتراق را در موتور این خودرو بر عهده دارد. به صورت کلی، بهترین زمان تعویض شمع ۲۰۷ بعد از طی کردن مسافتی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر می باشد که البته کیفیت شمع، کیفیت بنزین، نوع رانندگی و…. روی عمر مفید این قطعه تاثیر مستقیم دارد. بهتر است با نزدیک شدن به این بازه های زمانی، سلامت شمع ماشین خود را مورد بررسی قرار دهید که به همین منظور توصیه می کنیم مقاله آشنایی با بهترین زمان تعویض شمع خودرو را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا با نکات و علائم تعویض شمع به طور کامل آشنا شوید.

[ARPrice id=208]

بهترین زمان تعویض باتری ۲۰۷

باتری پژو ۲۰۷ وظیفه برق رسانی به بخش های مختلف این خودرو را بر عهده دارد که نحوه استفاده و کیفیت باتری نقش بسزایی روی طول عمر آن دارد. به همین منظور عمر مفید باتری ۲۰۷ دو تا سه سال می باشد که با نزدیک شدن به این بازه زمانی می توانید تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا در صورت لزوم این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=209]

بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه ۲۰۷

دیسک و صفحه کلاچ ۲۰۷ در مدل های دنده‌ای این خودرو وجود دارد که نقش بسیار مهمی در سیستم انتقال قدرت ۲۰۷ را دارا می باشد. با توجه به مصرفی بودن این قطعه، شما بایستی بعد از طی کردن مسافتی در حدود ۶۰ هزار کیلومتر برای تعویض این قطعه اقدام کنید.

[ARPrice id=210]

بهترین زمان تعویض لنت ۲۰۷

لنت ترمز ۲۰۷ یکی دیگر از قطعات مصرفی این خودرو می باشد که عمر مفید آن بستگی به کیفیت و جنس لنت ترمز، نحوه رانندگی، شرایط رانندگی و… بستگی دارد. همانطور که می دانید لنت ترمز ۲۰۷ نقش بسزایی روی توقف خودرو دارد که به همین دلیل باید به موقع تعویض شود تا سلامت سرنشینان خودرو و سایر افراد حفظ شود. پس توصیه می کنیم لنت ترمز جلو پژو ۲۰۷ را هر ۲۵ تا ۳۰ هزار کیلومتر و لنت ترمز عقب پژو ۲۰۷ را هر ۷۰ تا ۹۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. علاوه بر این، دقت داشته باشید که مصرف لنت ترمز در ۲۰۷ های اتوماتیک بیشتر از ۲۰۷ های دنده‌ای می باشد.

[ARPrice id=211]

بهترین زمان تعویض لاستیک ۲۰۷

تعویض لاستیک ۲۰۷ یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان این خودرو می باشد که البته با توجه به اهمیتی که لاستیک ها دارند، طبیعی است که باید به موقع تعویض شوند. زمان تعویض لاستیک های جلو با عقب ۲۰۷ تفاوت دارد و با توجه به اینکه لاستیک های جلو بیشتر فرسوده می شوند طبیعتاً باید زودتر تعویض شوند. البته که ما توصیه می کنیم در زمان تعویض، لاستیک های هر چهار چرخ را تعویض کنید تا هندلینگ خودرو در بهترین شرایط قرار گیرد. بدین ترتیب بهترین زمان تعویض لاستیک جلو پژو ۲۰۷ هر ۷۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب پژو ۲۰۷ هر ۹۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=212]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ۲۰۷

همانند بسیاری از خودروها، پژو ۲۰۷ نیز دارای فیلترهای مختلفی است که این فیلترها باید طبق برنامه‌ای مشخص تعویض شوند. در ادامه به تفکیک زمان تعویض فیلتر و صافی ۲۰۷ را مشخص کرده‌ایم:

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ۲۰۷:

به طور میانگین توصیه می شود که اگر در شهرهای آلوده زندگی می کنید، فیلتر هوا ۲۰۷ را هر ۵ هزار کیلومتر تعویض کنید. اما ممکن است تعویض این فیلتر در بازه های زمانی اندک توجیه اقتصادی نداشته باشد که شما می توانید هر زمان که به تعویض روغنی مراجعه می کنید، تمیز بودن فیلتر هوا ۲۰۷ را هم مورد بررسی قرار دهید تا در صورت نیاز این فیلتر را تعویض کنید.

[ARPrice id=213]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ۲۰۷:

فیلتر کابین ۲۰۷ آلاینده های مضر از جمله دود و گرد و غبار را از هوای داخل اتاق ماشین حذف می کند تا سرنشینان خودرو بهتر تنفس کنند و بوی نامطبوع در اتاق ماشین جریان نداشته باشد. بدین ترتیب بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ۲۰۷ بین مسافت های ۱۵ تا ۲۰ هزار کیلومتر می باشد، البته که بسیاری از افراد توصیه می کنند زودتر از این بازه زمانی تعویض فیلتر اتاق ۲۰۷ را انجام دهید. اگر هر زمان احساس کردید که جریان هوا مناسبی درون کابین ۲۰۷ وجود ندارد یا اگر بوهای نامطبوعی را استشمام کردید، باید بدانید زمان تعویض این فیلتر فرا رسیده است.

[ARPrice id=214]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ۲۰۷:

فیلتر روغن ۲۰۷ وظیفه پاک کردن آلودگی های موجود در روغن موتور را بر عهده دارد تا روغن موتور بتواند به درستی روانکاری و خنک سازی قطعات موتور را انجام دهد. با توجه به این موضوع، توصیه می کنیم زمانی که قصد دارید روغن موتور را تعویض کنید همراه با آن، فیلتر روغن را هم تعویض کنید. 

[ARPrice id=215]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ۲۰۷:

فیلتر بنزین ۲۰۷ آلایندگی ها و ضایعاتی که در بنزین وجود دارد را به خود جذب می کند تا عملکرد موتور و پمپ بنزین ماشین در بهترین حالت خود قرار گیرد. با گذر زمان، صافی بنزین ۲۰۷ به دلیل انباشت این آلودگی ها کارایی خود را از دست می دهد و اگر تعویض نشود می تواند به پمپ بنزین ماشین، انژکتور سوخت و حتی موتور آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می کنیم صافی بنزین ۲۰۷ را هر ۲۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=216]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ۲۰۷

کمک فنر ۲۰۷ جزیی از سیستم تعلیق این خودرو می باشد که ضربات و نوسانات وارده به شاسی خودرو را به خود جذب می کند تا این نوسانات به اتاق ماشین سرایت نکند. به طور معمول، بهترین زمان تعویض کمک فنر ۲۰۷ هر ۸۰ هزار کیلومتر می باشد که البته با توجه به شرایط جاده ها یا خیابان هایی که در آن رانندگی می کنید، این بازه زمانی می تواند متفاوت باشد.

[ARPrice id=217]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ۲۰۷

کاتالیزور ۲۰۷ قطعه‌ای مصرفی است که عمر مفید آن با توجه به کیفیت سوخت، کیفیت قطعه، شرایط آب و هوایی و سایر موارد مشخص می شود. به طور کلی، بهترین زمان تعویض کاتالیزور ۲۰۷ بین مسافت های ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=218]

خرید لوازم یدکی پژو ۲۰۷

با توجه به توضیحاتی که در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۷ داده شد، اگر احتیاج به خرید لوازم یدکی پژو ۲۰۷ دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. مجموعه یدک یار با ارائه طیف وسیعی از لوازم یدکی ۲۰۷ و همچنین امکان مشاوره آنلاین، سعی بر این دارد که شما عزیزان را در راستای خریدی هر چه بهتر یاری نماید. لذا زمانی که قصد خرید دارید می توانید با مشاورین یدک یار در تماس باشید و سوالات خود را از همکاران ما بپرسید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۷ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگو سوالات شما عزیزان باشند.

207پژو 207
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه