بررسی جک J5

ورود خودرو های چینی جک J5 در سال ۲۰۱۱ به بازار های ایرانی به نوعی ناجی بسیاری از خریداران داخل کشور محسوب می‌شد که با توجه به فاصله غیر قابل انکاری که میان خودرو های وارداتی و ایرانی از لحاظ قیمتی به وجود آمده بود، دیگر حق انتخابی برای خرید خودرو های غیر ایرانی و وارداتی نداشتند.

جک J5 از اولین خودرو های چینی بود که وارد بازار های ایرانی شد و بار دیگر قدرت انتخاب بر اساس قیمت را به خریدار ایرانی داد. این خودرو با توجه به رنج قیمتی و امکانات مناسب و در حد خود توانست مشتریان بسیاری را در سراسر کشور به خود جذب کند. امروزه جک J5 یکی از خودرو های پر فروش در کشور است.

این مدل خودرو توسط کرمان موتور در مرحله مونتاژ قرار گرفت و اوایل به صورت دنده ای به مشتریان عرضه می‌شد اما چندی بعد تصمیم گرفت تا تمرکز خود را بر روی ارائه نسخه اتوماتیک بگذارد که از لحاظ موتوری و امکاناتی از تیپ دنده ای پر آپشن تر محسوب می‌شد.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا به بررسی جک J5 پرداخته و ویژگی های مختلف آن از جمله مشخصات فنی و رفاهی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

جک J5 (Jac J5) از خودرو های چینی است که در سال ۲۰۱۱ در قالب یک سدان رونمایی شد و نسخه هاچبک آن نیز کمی بعد به لیست خودرو های جک اضافه شد اما ورود جک جی ۵ در ایران تنها در نسخه سدان و مدل های ۹۲ تا ۹۶ انجام شد. نمونه های دنده ای این خودرو که در ابتدا وارد بازار ایران شده بود از پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی پشتیبانی می‌کرد اما با عرضه نسخه اتوماتیک این پیشرانه به ۱۸۰۰ سی سی تغییر یافت.

بررسی طراحی ظاهری جک J5

هم اکنون با ما همراه باشید تا به بررسی طراحی ظاهری این خودرو بپردازیم.

بررسی طراحی بدنه جک J5

طراحی بدنه و ظاهری جک جی ۵ در همان سال های ابتدایی ورود خود به بازار توانست نظرات بسیاری را جلب کند. عمده مشتریان این مدل خودرو اقشار متوسط جامعه بودند که پیش از این ملزم به استفاده از خودرو های داخلی همچون سمند، تندر ۹۰، و پژو پارس بودند و حالا جک جی ۵ توانسته بود انتخابی متفاوت تر با امکانات بهتر باشد.

طراحی ظاهری جک جی ۵ توسط شرکت ایتالیایی پنین فارینا انجام شده و از استاندارد قابل قبولی برخوردار است. در نمای جلویی خودرو شاهد چراغ های زاویه دار و نسبتا کشیده هستیم و جلو پنجره ای که کاملا توانسته فضای خالی بین چراغ ها و درب کاپوت را پر کند.

فضای پایینی جلوپنجره را هوا کش نسبتا بزرگی تشکیل داده که در کنار طراحی نسبتا پرخاشگرانه چراغ ها و جلوپنجره نمای اسپرت و زیبایی را به وجود آورده است. در کنار هواکش خودرو نیز چراغ های مه شکن با طراحی مناسب را مشاهده می‌کنید.

انحنا و زاویه های زیادی بر روی بدنه نمای جلویی دیده نمی‌شود و طراح سعی کرده تا آنجا که می‌تواند با کمترین شاخ و برگ طراحی مناسبی را به وجود آورد. البته نمای دو خط زاویه داری را که از ستون A تا انتهاب جلوپنجره خودرو کشیده شده را نمی‌توان انکار کرد.

در نمای جانبی خودرو خط انحنا و زاویه داری را می‌بینیم که از ابتدای سپر جلویی تا انتها درب عقبی کشیده شده و نمای جانبی را از سادگی درآورده است. همچنین انحنا و زاویه کمتری را نیز در بخش رکاب آن مشاهده می‌کنیم. چراغ های راهنما جک جی ۵ طراحی ادغام شده ای با آینه های جانبی دارد.

در بخش عقبی و نمای پشتی جک جی ۵، چراغ های عقبی نه چندان کشیده ای را مشاهده می‌کنیم که طراحی شبیه به شکل چشم انسان دارد و با طراحی چراغ های جلویی می‌تواند ارتباط برقرار کند. سپر عقبی به صورت کلی بر روی بدنه عقب خودرو قرار گرفته و انحنا های مختلفی را به صورت زاویه دار در بخش صندوق عقب آن می‌بینیم.

بررسی طراحی کابین جک J5

طرای کابین جک جی ۵ همانند طراحی بدنه آن کاملا مناسب و تا جایی که توانسته ساده اما در عین حال قابل قبول است. البته نمی‌‌توان انکار کرد که کابین جک جی ۵ از کابین خودرو های داخلی بسیار مدرن و زیباتر است.

تریم مشکی رو به نوک مدادی کابین کمی سرد و کسل کننده بوده اما این مورد در نسخه بعدی یعنی اتوامتیک کمی بهتر شده است. طراحی داشبورد خودرو مناسب و محفظه داشبورد آن نیز از فضای قابل قبولی برخوردار است.

شکل قرار گیری دریچه های کولر، سیستم صوتی، دسته دنده، محفظه کنسول، و غربیلک فرمان همگی اسپرت و در عین حال مناسب هستند. صفحه کیلومتر خودرو نیز دارای سه آمپر می‌باشد. دستگیره های استیل جک جی ۵ نیز به زیبایی و طراحی مدرن داخل کابین افزوده است.

صندلی ها دارای روکش چرم هستند و از راحتی خوبی برخوردارند. همچنین، صندلی های سرنشینان عقبی نیز از راحتی مناسبی برخوردار بوده و دو فرد بزرگسال و یک فرد خردسال می‌توانند به راحتی قرار گیرند.

صندوق عقب جک جی ۵ از فضای مطلوبی برای جایگیری وسایل برای مسافرت برخوردار است، به همین دلیل ایت که این خودرو گزینه مناسبی برای یک اتومبیل خانوادگی است.

امکانات رفاهی و آپشن های جک J5

ترمز ABS + EBD
سنسور عقب
چراغ مه شکن جلو و عقب
اتو لایت
چراغ جلو هالوژنی
نیرو کمکی هیدرولیکی
تنظیم موقعیت فرمان ۲ حالته
دکمه های کنترل روی فرمان (نسخه اتومات)
روکش چرم فرمان
سیستم صوتی با قابلیت پخش Bluetooth, USB, CD, MP3
مانیتور ۷ اینچی (نسخه اتومات)
دارای ۶ اسپیکر
ایربگ راننده و سرنشین جلو
سیستم تهویه اتومات با دریچه های تهویه عقب
صندلی با تنظیم ۴ حالته دستی و ۶ حالته نسخه اتومات
روکش صندلی چرم کرم
ایزوفیکس صندلی
آینه جانبی برقی با گرمکن
سانروف
شیشه بالابر های برقی
سنسور باد تایر (نسخه اتومات)

مشخصات فنی جک J5

 دنده ایاتوماتیک
نوع موتوربنزینیبنزینی
حجم موتور۱۵۰۰ سی سی۱۸۰۰ سی سی
گیربکس۵ دنده دستی۴ دنده اتومات
پیشرانه۴ سیلندر۴ سیلندر
گشتاور۱۴۶ نیوتن متر۱۶۵ نیوتن متر
قدرت۱۱۱ اسب بخار۱۴۱ اسب بخار
سرعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۱۰ ثانیه۱۰٫۵ ثانیه
مصرف ترکیبی۶٫۶ لیتر۷٫۶ لیتر
حجم باک۵۵ لیتر۵۵ لیتر
استاندارد آلایندگییورور ۴یورور ۴

مزایا و معایب جک جی ۵

مزایامعایب
عملکرد فنی مناسبارتفاع کم با زمین
تجهیزات و امکانات قابل قبولمصرف سوخت بالا در مدل اتوماتیک
طراحی ظاهری مناسبکیفیت پایین مونتاژ
ایمنی بالاگیربکس پرصدا در نسخه اتوماتیک
 کیفیت پایین رنگ بدنه

رقبای جک جی ۵

  • ال ۹۰
  • فاو بسترن B50
  • ام وی ام ۵۵۰
  • برلیانس H330
  • چانگان Eado

آیا جک جی ۵ ارزش خرید دارد؟

با توجه به بررسی های انجام شده بر جک جی ۵، این خودرو با توجه به رنج قیمتی و امکانات و طراحی ظاهری مطلوب می‌تواند گزینه بهتری برای خودرو های داخلی محسوب شود که برای اقشار متوسط جامعه مناسب است.

این خودرو در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک حق انتخاب خوبی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و برای تردد های شهری و همچنین به عنوان یک سدان خانوادگی برای مسافرت مناسب است.

پیشرانه ۱۵۰۰ و ۱۸۰۰ سی سی ۴ سیلندره با توانایی تولید ۱۴۱ اسب بخار در نمونه های اتومات و ۱۱۱ اسب بخار در نمونه های دنده ای، و همچنین سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند موارد خوبی برای جک J5 شمرده شود. ایمنی بالا و مطلوب جک جی ۵ و عملکرد فنی جک از نقاط قوت این خودرو می‌باشد.

خرید لوازم یدکی جک J5

اگر قصد خرید لوازم یدکی و قطعات مصرفی جک جی ۵ را دارید اما وقت و زمان کافی برای مراجعه به بازار را ندارید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی یدک یار اقدام به خرید قطعه مورد نظر خود کنید.

همچنین، با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ می‌توانید مستقیما با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و قطعه خود را به صورت تلفنی نیز سفارش دهید. تضمین اصالت و سلامت فیزیکی قطعه در کنار بسته بندی ایمن و ارسال به موقع از نکاتی است که به خوبی در یدک یار رعایت می‌شود تا تجربه خریدی مطمئن را برای شما به وجود بیاورد.

جک J5
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه