بررسی تیوولی

خودروی سانگ یانگ تیوولی (SsangYong Tivoli) همانطور که از نامش پیدا است، یک خودرو از کارخانه خودروسازی کره ای سانگ یانگ است. کارخانه سانگ یانگ به لحاظ معنایی به معنای دو اژدها می‌باشد. این کارخانه خودروسازی در کشورهایی مثل کشور هند، قزاقستان و روسیه هم شعبه زده است. در سال ۲۰۱۱ بود که قسمت اعظم سهام این شرکت خودروسازی به شرکت ماهین رای هند واگذار شد؛ و اولین خودروی حاصل از این همکاری، تولید ماشین سانگ یانگ تیوولی بود. در کشور ایران هم گروه صنعتی رامک خودرو، وارد کردن و پشتیبانی از خودروهای این کارخانه خودروسازی را بر عهده گرفت. شرکت رامک خودرو در سال ۲۰۱۶ این خودرو را به ایران وارد کرد.

 ماشین سانگ یانگ “تیوولی” یک خودروی کراس آور جمع و جور است که در سال ۲۰۱۵ به جهان معرفی شد. این ماشین جذاب یکی از پرفروش ترین خودروهای کارخانه خودروسازی سانگ یانگ بوده است. خودرو بر اساس یک پلت فرم نو و به روز طراحی شده است؛ و به همین دلیل می‌تواند با خودروهایی در مقیاس جهانی رقابت کند. البته این خودرو بیشتر برای رانندگی در داخل شهر و به عنوان یک خودروی خانوادگی استفاده می شود و برای رانندگی در جاده های بیرون شهری یا برای آفرود نوردی در مقایسه با خودروهای روز دنیا اصلا و به هیچ وجه حرفی برای گفتن ندارد. سانگ یانگ تیوولی به لحاظ طراحی، ظاهری بسیار زیبا و شگفت انگیز دارد. همچنین هماهنگی خاصی بین اجزای بدنه این خودرو مشهود است. طراحی داخلی سانگ یانگ تیوولی نیز بسیار زیبا و استاندارد می باشد. متریالی که برای صندلی ها استفاده شده است هم از کیفیت مناسب و از جنس چرم می باشد. صندلی های خودروی تیوولی نیز از  نظر ارگونومی، در سطح بالایی قرار دارد.

مشخصات فنی و حداکثر سرعت ماشین سانگ یانگ تیوولی

  خودروی سانگ یانگ تیوولی دارای یک موتور چهار سیلندر و با حجم ۱٫۶ لیتر می باشد. موتور آن می‌تواند ۱۲۸ اسب بخار در در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس این خودرو از نوع تیپ ترونیک است، که ساخت کشور ژاپن می باشد. این گیربکس اتوماتیک و ۶ سرعته است و همچنین قدرت تولید شده توسط موتور را به محور جلوی خودرو انتقال می دهد و در واقع این خودرو از نوع خودروهای دیفرانسیل جلو می باشد. نوع موتور این خودرو بنزین سوز بوده و تعداد سوپاپ های آن ۱۶ است. این خودرو قادر است در ۱۲.۲ ثانیه از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۸۱ کیلومتر بر ساعت است. استاندارد آلایندگی استفاده شده در سانگ یانگ تیوولی یورو ۵ است.

 ویژگی های بدنه خودرو سانگ یانگ تیوولی

 وزن خودرو تیوولی، ۱۴۱۵ کیلوگرم است. طول خودرو ۴ متر و ۲۰ سانتی متر، عرض خودرو یک متر  و ۶۰ سانتی متر و ارتفاع آن یک متر و ۸۰ سانتی متر می باشد.

امنیت سانگ یانگ تیوولی و ترمزهای به کار رفته در آن

واقعاً به لحاظ ایمنی این خودرو قابل مقایسه با خودروهای چینی هم رده خود نیست. خودرو سانگ یانگ تیوولی موفق شده است در تست‌هایی که در خود کشور کره جنوبی برای مشخص کردن ایمنی خودرو انجام شده است، ۵ ستاره ایمنی را کسب کند. در این خودرو ۶ عدد کیسه هوا وجود دارد. کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین جلو و کیسه هوای پرده‌ای در ماشین تیوولی موجود است. سیستم ترمزی که در این ماشین استفاده شده است، در دو چرخ جلو به صورت دیسکی خنک شونده بوده و در چرخ های عقب به صورت ترمز کاسه ای می باشد. امکانات ایمنی، از قبیل سیستم کمک راننده پیشرفته، ترمز اضطراری خودکار، کمک راننده نگهدارنده مسیر، سیستم کمکی نوربالا، سیستم هشدار دهنده ایی بی ای، سیستم هشدار دهنده برای  ال کی آ، سنسور عقب، دوربین، قفل کودک و غیره در این ماشین موجود می باشد. ترمز ضد قفل تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز، کمک شروع حرکت در سربالایی، سیستم جلوگیری از ترک کردن خودرو، هشدار ترمز ناگهانی و توقف ناگهانی به راننده هایی که در پشت این ماشین درحال حرکت هستند از  دیگر آپشن‌های ایمنی این ماشین است. 

تیپ های مختلف ماشین سانگ یانگ تیوولی

خودروی تیوولی، در دو مدل الیت و اسپرت وارد بازار ایران شد. که مدل اسپرت این خودرو آپشن های بیشتری از قبیل سقف رنگی، شیشه های دودی عقب و رینگ های جدید دارد. به جز این چند ویژگی دو مدل الیت و اسپرت هر دو دارای آپشن‌های یکسان و بسیار زیادی هستند، اپشن هایی از قبیل سیستم کنترل کشش.

کارخانه سانگ یانگ، در سال ۲۰۱۸ با همکاری شرکت رامک خودرو ایران ورژن جدیدی از این خودرو را به اسم مدل آرمور طراحی کرد؛ که در واقع یک تغییر چهره یافته از خودروی سانگ یانگ تیوولی بود. متاسفانه مدل آرموری که در ایران تحویل مشتریان داده شد با مدلی که در خود کشور کره جنوبی به مردم این کشور فروخته شد، بسیار متفاوت بودند. ولی همین مدل آرمور موجود در ایران هم آپشن های خوبی داشت. آپشن هایی از قبیل چرم دست دوز در طراحی فرمان خودرو، گرافیک روی کاپوت خودرو، شکل مدرن سپرها و چراغ های خودرو از این موارد بودند.

پس از سال ۹۶ و شکست خوردن برجام دیگر شرکت سانگ یانگ ارتباطش را با ایران قطع کرد و نه خودرویی به ایران صادر کرد و نه به مونتاژ آن در ایران کمک کرد. در همان سالهای پایانی ارتباط رامک خودرو و کارخانه خودروسازی سانگ یانگ، شرکت رامک خودرو بر روی مدل آرمور خودروی سانگ یانگ تیوولی، تغییراتی اعمال کرد. این تغییرات به این نحو بود که رینگ خودرو حذف شد و رینگ معمولی به جای آن قرار داده شد، ولی به جای آن تزیینات کروم براق به این خودرو افزوده گردید. همچنین داخل کابین خودرو هم آپدیت شد و دسته دنده جدید و دکمه های کنترلی روی فرمان، به این خودرو اضافه شد. کسانی که قصد خرید خودرو سانگ یانگ تیوولی مدل آرمور را در ایران دارند با دو گزینه وارداتی و مونتاژی مواجه هستند. خودروی آرمور وارداتی دارای سنسور جلو، تغییر مد جعبه دنده و کنترل پایداری است و خودرو سانگ یانگ تیوولی مونتاژی، سه گزینه قبلی به اضافه امکان کنترل حرکت در سرپایینی را نیز دارد. آخرین نسخه این خودرو هم با نام مدل سولار توسط رامک خودرو به بازار عرضه شد. در مدل سولار این خودرو ظاهر خودرو تغییرات محدودی داشتند. پنجره این خودرو باریک تر شده است مه شکن هایی با ظاهر دایره ای به خودرو اضافه شده‌اند، چراغ های خودرو تغییر شکل یافته اند و نوارهای نورانی به کاسه چراغ خودرو اضافه شده اند. همچنین نمایشگر مدل سولار این خودرو، ۹ اینچی است، در صورتیکه نمایشگرهای مدل‌های آرمور ۷ اینچی بودند. در کشور ما مدل های قدیمی تر سانگ یانگ تیوولی با استقبال بیشتری توسط مردم مواجه هستند، چرا که از قطعات با کیفیت تری در ساخت آن‌ها بکار رفته است و راننده را با مشکلات کم تری مواجه می سازد.

آپشن های ماشین سانگ یانگ تیوولی

  • این خودرو به لحاظ آپشن از خودرو رقیبی مانند رنو ‌کپچر در سطح بهتری قرار دارد.
  • این خودرو دارای فرمان برقی دارای ۳ مد است. این اپشن باعث می شود که بتوانید فرمان را در سه حالت راحتی یا همان کامفورتیبل، نرمال و حالت اسپرت تنظیم کنید.
  • فرمان این خودرو برقی است. به این معنا که یک موتور برقی وظیفه سیستم کمکی هیدرولیکی را در این خودرو انجام می دهد.
  • آپشن بعدی خودروی سانگ یانگ تیولی، اپشن پیشگیری از چپ کردن خودرو یا همان آپشن ای آر پی است. اگر چنانچه به دلیل عبور از یک پیچ تند، شتاب خودرو از یک حد بالاتر برود این آپشن فعال می شود و ترمز چرخ هایی از خود را که در سمت بیرون پیچ هستند را فعال می کند. این عمل مانع از بلند شدن چرخ هایی از خودرو که به سمت داخل پیچ هستند، شده و همچنین باعث جلوگیری از چپ کردن خودرو می‌شود.
  • آپشن دیگر این خودرو، آینه وسط الکتروکرومیک یا همان آپشن ای سی ام است. این آینه با نام آینه تیره شونده هم مشهور است. در این نوع آینه ها یک لایه شفاف موجود است که وقتی جریان الکتریکی به آن وارد شود رنگشان به رنگ تیره عوض می‌شود. فایده این نوع آینه ها این است که از آنجایی که آن‌ها یک سنسور نور دارند نوری که از ماشین عقبی می تابد را اندازه گیری می‌کنند. اگر خودروی عقبی، نور بالا زده باشد و باعث اذیت چشم راننده خودرو تیولی شود خود به خود سنسورهای این آینه فعال شده و رنگ آیینه را تیره می‌کنند و باعث می‌شود نور بالای ماشین عقبی چشم راننده را اذیت نکند.
  • آپشن بعدی این خودرو گرمکن صندلی های جلوی آن است. در این خودرو راننده و فردی که در کنار راننده و در صندلی جلوی خودرو نشسته است می‌توانند یک دکمه را بزنند تا المنت هایی که در صندلی های جلو وجود دارد فعال شده و صندلی را گرم کنند.
  • آپشن بعدی موجود در خودروی سانگ یانگ تیوولی حسگر باران آن است. این حسگر روی شیشه جلوی خودرو وجود دارد که وظیفه آن هم این است که شدت آبی که روی شیشه قراردارد را می سنجد و به صورت خودکار، سرعت برف پاکن های خودرو را تنظیم می‌کند. دیگر راننده با برف پاکن خودرو کاری ندارد.
  • آپشن دیگر موجود در خودروی سانگ یانگ تیوولی، کروز کنترل یا سیستم محدود کننده سرعت است. یعنی شما می توانید ماشین را روی سرعت دلخواه تنظیم کنید و پای خود را از روی گاز بردارید. در این صورت خودرو می تواند بدون اینکه سرعتش کم و زیاد شود در جاده حرکت کند. در سمت راست فرمان خودرو دکمه ای وجود دارد که می‌تواند کروز کنترل را فعال و غیرفعال کند.
  • آپشن دیگر خودروی سانگ یانگ تیولی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی است که با نام اچ اس آ معروف شده است. این آپشن باعث می‌شود رانندگی در سربالایی با این خودرو راحت باشد، چرا که می توانید پای خود را از روی ترمز بردارید و تا زمانی که پای خود را روی گاز قرار ندهید خودرو سر جای خود می ماند و به عقب نمی آید.
  • آپشن دیگر، سیستم جلوگیری از لغزش خودرو در هنگام شروع حرکت یا همان آپشن ای اس آر است. این آپشن باعث می شود که وقتی ماشین را روشن می کنید و شروع به حرکت می‌کنید اگر چرخ های خودرو روی سطح لیز و لغزنده باشند، ترمزها به صورت پیوسته درگیر نشوند بلکه به صورت متناوب درگیر شده و از هرزگردی چرخ ها جلوگیری کنند.
  • چراغ های روشنایی در روز ال ای دی، سنسور پارک عقب، آینه های کناری که به صورت برقی تا می شوند، کمربند های ایمنی پیش کشنده، سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به استارت زدن و حسگر عقب از دیگر امکانات و آپشن های خودروی سانگ یانگ تیوولی می باشد.

مزایای خرید خودروی سانگ یانگ تیوولی

خودروی سانگ یانگ تیوولی به لحاظ طراحی داخلی و خارجی  بسیار خوب است

زبان طراحی استفاده شده در خودرو سانگ یانگ تیوولی نسبت به محصولات دیگر کارخانه سانگ یانگ متفاوت است. این ماشین به صورت جعبه ای و مستطیلی و با استفاده از خطوط صاف و زاویه های تیز طراحی شده است. و انحنای زیادی در طراحی این خودرو به چشم نمی آید. ظاهر بیرونی این ماشین تقریباً مورد استقبال همه مردم قرار گرفته است و انتقاد زیادی در هیچ جای دنیا از آن نشده است. طراحی چراغ‌های این خودرو رینگ های آن و سقف آن بسیار محبوب هستند. در مدل‌های معمولی این خودرو سانروف موجود است و سقف آن خودرو به رنگ بدنه خود ماشین است. ولی در مدل های اسپرت سانروف از خودرو حذف شده است و رنگ آن به مشکی تغییر یافته است. طراحی عقب این خودرو هم با چراغ های بزرگ عمودی که در آن موجود است و متن تیوولی که بر روی صندوق عقب این خودرو نقش بسته است بسیار زیبا شده است. طراحی این خودرو به قدری هوشمندانه بوده است که ظاهر خودرو بزرگ تر از آن چیزی که عملاً وجود دارد به چشم می‌آید. در صورتی که این خودرو ابعاد جمع و جوری دارد. سانگ یانگ تیوولی در طراحی داخلی هم بسیار شکیل و با کیفیت است. طراحی داخلی این خودرو حتی از خودرویی مانند رنو کپچر بسیار بهتر است. داشبورد این خودرو به صورت کشیده است و انسان را یاد خودروهای هیوندای می اندازد. نمایشگر ال سی دی خودرو هم در قسمت بالایی نصب شده است که داشبورد آن را زیباتر می‌کند. طراحی قسمت پشت آمپرها و فرمان و موارد دیگر هم بسیار هوشمندانه است. متریال داخلی استفاده شده در این خودرو هم بسیار با کیفیت هستند و قابل مقایسه با خودروهای چینی موجود در بازار که از پلاستیک با کیفیت در طراحی داخل آن ها استفاده می شود نیستند.

مصرف بنزین خودرو خیلی بالا نیست

مصرف بنزین خودرو به صورت ترکیبی ۷.۵ لیتر می باشد. هر چند این میزان مصرف بنزین در مقایسه با خودروهای هیبریدی و برقی که اخیرا در دنیا رایج شده اند بسیار بالا است ولی در قیاس با کراس آورهای موجود در بازار ایران، خوب است. ظرفیت باک بنزین خودروی سانگ یانگ تیولی هم ۵۰ لیتر است.

فضای داخلی خودرو جادار است

فاصله محوری این خودرو دو متر و ۶۰ سانتی متر است. سقف خودرو هم به اندازه کافی ارتفاع دارد که سرنشینان خودرو به راحتی در آن جا شوند. در این خودرو بر خلاف بسیاری از خودروهای دیگر، شیبی در سقف مشاهده نمی شود. درنتیجه سرنشینانی که در قسمت عقبی خودرو نشسته‌ اند اذیت نخواهند شد. در واقع این خودرو به صورت مستطیلی شکل است. 

استهلاک پایین ماشین سانگ یانگ تیولی 

استهلاک پایین و هزینه نگهداری پایین تر خودرو نسبت به خودروهای مشابه باعث شده با توجه به قیمت‌های عجیب و غریب قطعات و اجزای خودرو در بازار ایران، این خودرو برای خریداران بسیار جذاب به نظر برسد. 

قابلیت تنفس طبیعی موتور خودروی سانگ یانگ تیوولی

قابلیت تنفس طبیعی تیوولی و طراحی ساده آن از دیگر ویژگی های مثبت آن است. هرچند موتور سانگ یانگ تیوولی، توربوشارژر نیست و قطعاً شتاب پایین تری نسبت به خودروهای مانند پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر دارد، اما، همین توربوشارژر نبودن موتور باعث می شود که حساسیت موتور به کیفیت بنزین پایین‌تر بیاید و هزینه های نگهداری خودرو کاهش پیدا کند. اگر علاقه‌ای به کسب اطلاعات بیشتر در مورد توربو شارژ دارید می توانید مقاله آشنایی با توربوشارژ را مطالعه کنید. فراموش نکنیم که متاسفانه بنزینی که در پمپ بنزین های کشور ما وجود دارد کیفیت چندان مناسبی ندارد و صاحبان خودروهای با موتور توربوشارژ را در دردسرهای فراوانی می اندازد. 

قیمت مناسب خودرو نسبت به خودروهای غیر چینی و هم رده

 خودروی سانگ یانگ تیوولی نسبت به پژو  ۲۰۰۸ و رنو کپچر که خودروهای عم رده با این خودرو هستند، قیمتی پایین تری دارد.

بازار مناسب مدل کارکرده خودروی سانگ یانگ تیوولی در ایران

هرچند قیمت این خودرو نسبت به نمونه های مشابه چینی گران تر است ولی در هنگام خرید یک خودروی چینی باید به این نکته توجه داشته باشید که برای فروش مدل کارکرده آن احتمالاً با دردسر مواجه خواهید شد. این دردسر در هنگام فروش خودروی کارکرده سانگ یانگ تیوولی بسیار کم تر است؛ و هر موقع که که اراده کنید می توانید خودروی سانگ یانگ تیوولی خود را با کمی بالا و پایین کردن قیمت بفروشید.

 نکات منفی خودروی سانگ یانگ تیوولی

خدمات پس از فروش نسبتاً ضعیف خودروی سانگ یانگ تیوولی

  هرچند خدمات پس از فروش این خودرو نسبت به بسیاری از خودروهای هم رده موجود در ایران بهتر است، اما، شرکت رامک خودرو، نسبت به بعضی از خودروهای چینی خدمات کمتری را به صاحبان خودرو پس از خرید آن ارائه می دهد.

 جوان پسند نبودن خودروی سانگ یانگ تیوولی و شتاب خودرو کم آن

البته خیلی نمی توان روی این عیب مانور داد، چرا که رسالت تولید خودروی سانگ یانگ تیوولی برای استفاده خانواده‌ها و آن هم بیشتر در فضاهای داخل شهری بوده است. با توجه به اینکه افراد جوان و ماشین باز دوست دارند خودروی با شتاب بالایی داشته باشند، متاسفانه خودروی سانگ یانگ تیوولی از این ویژگی بهره مند نیست است و توان فنی خیلی بالایی ندارد.

 نبود آپشن هایی مانند آپشن تهویه خودکار و تنظیم برقی صندلی های خودروی سانگ یانگ تیوولی

 این عیب خودروی سانگ یانگ تیوولی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. تقریباً تمام خودروهای تولیدی در این سال‌ها از این دو آپشن بهره‌مند هستند. ولی به طرز عجیبی شرکت رامک خودرو، خودروهای سانگ یانگ تیوولی خود را با تنظیم دستی صندلی و تهویه هوای دستی به بازار عرضه می کند؛ که عیب بسیار بزرگ و نابخشودنی برای این خودرو و برای شرکت رامک خودرو محسوب می‌شوند. و همواره انتقادات بسیار زیادی را به سمت این شرکت و این خودرو روانه کرده است.

 صندوق عقب با فضای محدود خودروی سانگ یانگ تیوولی

 هرچند صندوق عقب این خودرو نسبت به خودروی رقیبی مانند رنو کپچر که از قضا قیمت بالاتری هم نسبت به سانگ یانگ تیوولی دارد جادار تر است. اما از آنجایی که خودروی سانگ یانگ تیوولی یک کراس آور خانوادگی است، و نیاز به صندوق عقب جاداری دارد تا خانواده ها بتوانند چمدان ها و وسایل خود را به راحتی در آن جا دهند، متاسفانه این خودرو از این لحاظ نمره قبولی نمی گیرد. ظرفیت صندوق عقب این خودرو فقط ۴۲۳ لیتر فضا است و از طرف دیگر نحوه طراحی صندوق عقب هم مناسب نیست. و به گونه ای است که در بسیاری از موارد چمدان‌ها و دیگر وسایل در آن به خوبی جا نمی شوند.

سواری سانگ یانگ تیوولی نرم نیست

 هرچند نرم نبودن سیستم تعلیق خودرو های کراس آور و شاسی بلند به علت ارتفاع این خودروها و نیازی که به حفظ پایداری در حین حرکت دارند طبیعی است، اما به هر حال سانگ یانگ تیوولی از این لحاظ دارای عیب می باشد. سواری در سانگ یانگ تیوولی خشک است و اصلاً اسپرت نیست. اندازه رینگ های این خودرو هم پیش ۱۸ اینچ است. همین امر هم مزید بر علت می شود تا سواری این خودرو نرم نباشد و سر و صدای زیادی در هنگام رانندگی وارد خودرو شود. در کل باید بگویم که سانگ یانگ تیوولی، کوبش های زیادی را به درون کابین خودرو انتقال می دهد و آرامش زیادی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد.

 سانگ یانگ تیوولی با زمین فاصله کمی دارد

فاصله کم سانگ یانگ تیوولی نسبت به زمین این خودرو را برای رانندگی در جاده های پر از دست انداز و چاله چوله ایران کمی نامناسب می کند. البته راننده اگر در هنگام رانندگی مراقب باشد و با سرعت کمی از روی دست اندازها عبور کند این مشکل اذیت کننده نخواهد بود. 

 موتور خودروی سانگ یانگ تیوولی قدرتمند نیست

این مورد را در قسمت مزایای خودرو هم ذکر کردیم. موتور این خودرو توربوشارژ نیست و همین عامل بسیاری از افراد علاقمند به موتورهای قدرتمند را از این ماشین روی گردان می کند و به سمت ماشین هایی با موتور قدرتمند مانند پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر می کشد.

قیمت خودروی سانگ یانگ تیوولی در کشور ایران

 “قیمت خودروی سانگ یانگ تیوولی” مانند تمام خودروهای دیگر مخصوصاً خودروهای خارجی که در بازار ایران موجود است تابع قیمت ارز می باشد بنابراین با توجه به نوسانات عجیب و غریبی که در قیمت ارز در کشور ما وجود دارد نمی توان قیمت دقیقی برای این خودرو ذکر کرد. اگر بخواهیم با کمی بالا و پایین قیمت خودرو بگوییم قیمت آن زیر یک میلیارد تومان این است. از آنجایی که تا مدل ۲۰۱۸ این خودرو در ایران وجود دارد و مدل صفر آن در بازار یافت نمی شود قیمت این خودرو به عواملی همچون میزان کارکرد ماشین، رنگی که ماشین دارد، مشکلات فنی که به خاطر کارکرد ماشین رخ داده است و عوامل دیگر وابسته می شود. بازه قیمتی خودرو سانگ یانگ تیوولی مدل ۲۰۱۸، ۸۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان تومان است. مدل ۲۰۱۷ این خودرو بین ۸۰۰ میلیون تومان تا نهصد میلیون تومان قیمت گذاری می شود و مدل ۲۰۱۶ آن نیز بین ۷۶۰ میلیون تا ۸۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

خرید لوازم یدکی تیوولی

اگر شما صاحب خودروی سانگ یانگ تیوولی می باشید و قصد داریم که لوازم یدکی آن را خریداری کنید می توانید به وبسایت فروشگاهی یدک یار مراجعه کنید. مجموعه یدک یار در صفحه اختصاصی خرید لوازم یدکی تیوولی انواع قطعات این خودرو را گردآوری کرده تا شما با دست باز به انتخاب قطعه‌ی مورد نظر خود بپردازید. علاوه بر این، می توانید قبل از خرید لوازم یدکی تیوولی با مجموعه یدک یار تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

سلامت فیزیکی قطعه، ارسال به موقع و اصالت کالا از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای مشتریان یدک یار است. ارسال به تهران طی ۱ الی ۳ ساعت و سایر شهرها ۱ الی ۳ روز کاری صورت می گیرد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از خودروی سانگ یانگ تیوولی داشته اید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

تیوولیسانگ یانگ
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه