تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

همواره خریداران دیسک و صفحه والئو درگیر اصل یا تقلبی بودن این قطعه هستند، از اینرو ما تلاش داریم در این مقاله با توضیح تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی شما را در خرید دیسک و صفحه مورد نظر خود راهنمایی کنیم. گفتنی است با وجود تفاوت بین دیسک و صفحه والئو سبز و آبی، اما هر دو آن تولید شده توسط خط تولید های مختلف کمپانی والئو در کشور های مختلف هستند. لذا هیچ کدام تقلبی به شمار نمی روند. با ما همراه باشید …

دیسک و صفحه والئو یکی از پرطرفدار ترین محصولات این برند در ایران است. در مقاله ای که در مورد “تفاوت های دیسک و صفحه والئو اصل و یا تقلبی” در سایت با عنوان تشخیص دیسک و صفحه والئو اصل بارگذاری شده، به طور مفصل در مورد والئو سبز و یا همان فرانسه صحبت شده است اما هدف از نوشتن و خواندن این مقاله از طرف شما معرفی نمودن انواع کیت کلاچ والئو (شامل دیسک، صفحه و بلبرینگ کلاچ)، می باشد.

تشخیص دیسک و صفحه والئو اصل

اول باید بدانید که به جز والئو فرانسه (made in france) که در بازار با عنوان “دیسک و صفحه والئو سبز” شناخته میشود، برند والئو کره (made in korea) که با نام “دیسک و صفحه والئو آبی” موجود است و همین طور والئو ترک (made in turkey) هم در بازار عرضه می شود. گفتنی است هیچ یک از این محصولات تقلبی نیستند اما در بازار فروش لوازم یدکی والئو اصل، والئو فرانسه شناخته میشود و به اصطلاح در بازار والئو ترک و کره غیر اصل نامیده میشوند. از این سه نوع دیسک و صفحه والئو که نام برده شد به ترتیب والئو فرانسه، کره و ترک از محبوبیت و مشهوریت برخوردار می باشند. شاید به نظرتان بیاید که “تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی” در کشور تولید کننده است اما فقط این نیست بلکه تفاوت های دیگری نظیر کیفیت، طول عمر یا همان دوام و قیمت هم دارند.

تفاوت والئو سبز و آبی

تفاوت بسته بندی دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

در عکس زیر شما میتوانید از روی عکس تفاوت بسته بندی والئو سبز و والئو آبی را مشاهده کنید. اطلاعات دقیق تر در مورد بسته بندی دیسک و صفحه والئو سبز (valeo clutch) در مقاله تشخیص اصل بودن دیسک و صفحه والئو در اختیار شما قرار گرفته است.

والئو ترکیه (turkey valeo clutch) برای بعضی از خودروها مانند ال ۹۰ در بسته بندی سبز رنگ و برای دیگر خودروها در بسته بندی سایپا یدک و یا ایساکویی قرار دارند. البته در همین بسته بندی سایپا و ایساکو امکان اینکه قطعه ای کره ای هم وجود داشته باشد وجود دارد. پس فقط به بسته بندی کالا ها کفایت نکنید بلکه لیبل بر روی بسته بندی قطعات را هم مطالعه کنید. بر روی لیبل هر قطعه ساخته شده توسط کدام کشور نوشته شده است. شما میتوانید با تماس با بخش پشتیبانی ما در راستای موارد مشابه از همکاران ما راهنمایی دریافت کنید.
اما به جز تفاوت در بسته بندی نهایی کالا ها این سه مدل در بسته بندی اولیه هم تفاوت دارند. مثلا در بسته بندی والئو فرانسه دیسک و صفحه و بلبرینگ به طور کامل در یک بسته بندی وکیوم شده اند. دیسک و صفحه آبی کره ای (PHC Valeo clutch) بر خلاف مدل فرانسوی خود به طور تک به تک وکیوم شده اند یعنی دیسک در یک بسته بندی، صفحه در یک بسته بندی دیگر و بلبرینگ به طور جداگانه در بسته بندی های جدا قرار دارند. در بسته بندی ایساکویی و سایپایی دیسک و صفحه کلاچ در یک بسته بندی روی هم قرار دارند و بلبرینگ آن به طور جداگانه در همان بسته بندی قرار گرفته است.

تفاوت کیفیت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

اگر از نظر کیفیت بخواهیم این محصولات را با یکدیگر مقایسه کنیم، طبعا در صدر این جدول با نام والئو فرانسه یا والئو سبز رو به رو می شویم. دیسک و صفحه والئو سبز همگی در کشور فرانسه تولید می شوند (توجه داشته باشید که دیسک و صفحه والئو سبز ال ۹۰ ساخت ترکیه است و از این روند مستثناست). پس از آن والئو آبی یا phc ساخت کشور کره رتبه دوم را به خود تخصص میدهد. به هر حال کیفیت والئو فرانسه یا همان سبز بیشتر از والئو آبی کره ای می باشد اما این دلیل بر بی کیفیت بودن والئو آبی نیست. و در رده سوم والئو ترک قرار دارد.

تفاوت عمر مفید دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

طول عمر هر نوع دیسک و صفحه کلاچ بستگی به نوع استفاده و کارایی شما از این قطعه دارد. این تفاوت ها در مقالهِ زمان تعویض دیسک و صفحه مفصل شرح داده شده است اما عمر کیت کلاچ شما رابطه معکوس با استفاده از کلاچ در خودروی شما دارد. اگر شما در شهر تردد میکنید و بیشتر از کلاچ استفاده می کنید، عمر دیسک و صفحه کلاچ شما کمتر می شود و یا اگر به دلیل نحوه رانندگی کمتر از کلاچ استفاده می کنید عمر دیسک و صفحه شما بیشتر می شود. اما به طور معمول عمر مفید دیسک و صفحه والئو فرانسه بین ۴۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ است. دیسک و صفحه کلاچ والئو آبی و ترکیه ای هم بین ۳۰۰۰۰ هزار تا ۵۰۰۰۰ هزار کیلومتر دوام دارد اما مجدد تاکید میکنیم همه این اعداد نسبی بوده و عمر دیسک و صفحه کلاچ خودرو شما بستگی به نوع رانندگی شما دارد.

تفاوت قیمت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی 

مبحث آخر و شاید مهم تر از همه برای بسیاری از افراد در زمان خرید دیسک و صفحه والئو سبز، قیمت این قطعه است. به دلیل کیفیت بالاتر دیسک و صفحه والئو سبز تولید فرانسه، قیمت آن نیز از سایر کیت کلاچ های والئو بیشتر است. طبیعتا قیمت والئو کره ای PHC در رده دوم و والئو ترک در رده سوم قرار دارد.
شاید برای خرید دیسک و صفحه کلاچ والئو کره به این نکته برخورد کنید که شکل بسته بندی PHC کره ای مانند عکس زیر با هم کمی تفاوت داشته باشند ولی نکته حائض اهمیت عدم تفاوت آن ها در کیفیت است. این تفاوت در رنگ نوشته روی بسته بندی آن ها است که بیشتر برای جدا کردن و مشخص کردن خط تولید شان می باشد. پس به یاد داشته باشید که از نظر کیفیت با یکدیگر تفاوتی ندارند. 

شباهت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

شباهت تمامی این قطعات در نوشتهِ روی دیسک و صفحه می باشد. بر روی تمامی این دیسک و صفحه ها اعم از فرانسوی، کره ای و ترکیه ای کلمه والئو به انگلیسی Valeo حک شده است. برای این که خیال شما از تقلبی بودن این قطعات آسوده شود، بدانید که چاپ این کلمه کار دشواری نیست اما حک کردن آن کاری دشوار و هزینه بر است. 

دیسک و صفحه والئو سبز و آبی برای چه خودرو هایی است؟

جالب است بدانید که دیسک و صفحه والئو سبز که در فرانسه تولید میشود اختصاصا برای انواع خودروهای پژو ۲۰۶، سمند، پژو ۴۰۵، زانتیا و همچنین برای خودورهای دیگر چون رانا، سیتروئن c5 و … تولید می شوند. در کل والئو سبز تولید فرانسه برای خودرو هایی استفاده مشود که از موتور های فرانسوی استفاده می نمایند. کیفیت خوب برند والئو شرکت بزرگی مانند پژو را هم به این امر وا داشته تا تولید دیسک و صفحه خودرو های خود را به این شرکت واگذار کند. یعنی شما اگر بسته بندی دیسک و صفحه کلاچ پژو اصلی را باز کنید بر روی تمامی این قطعات نام و برند والئو حک شده است.

دیسک و صفحه والئو آبی که در کره تولید میشود علاوه بر خودرو های فرانسوی، دیسک و صفحه کلاچ برای خودرو های کره ای و سایر خودرو ها نیز نیز تولید میکند. دیسک و صفحه والئو خودرو هایی مثل پراید، ریو،‌ تیبا و … توسط شرکت کره ای این برند تولید میشود.

در باره دیسک و صفحه

و اما کیت کلاچ والئویی  که در بسته بندی سایپا یدک و ایساکویی قرار دارند تولید کشور ترکیه است اما در کشور ایران بسته بندی شده و در بازار عرضه می شوند. این لیبیل والئو هم در ایران بر روی این بسته بندی ها زده می شود. با تمام این تفاسیر خیال شما از اینکه این قطعات تولید کمپانی والئو هستند آسوده باشد. تنها خط تولید های آنها در کشور های مختلف میباشد.

در این وضعیت هرج و مرجی که بازار وجود دارد شما باید مبنای خرید خود را بر تهیه کردن محصول از مکانی مطمئن که هم تمامی اجناس را موجود داشته باشد هم اصالت قطعات را تضمین کند، هم مشاوره تلفنی رایگان از طریق متخصصین این رشته را در اختیار عموم قرار دهد و یا اگر قطعه ای بعد از تحویل به مشتری ایراد و یا مشکلی داشت برای مرجوع کردن قطعه توسط مشتری مشکلی نداشته باشد. فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی یدک یار با ارائه تمامی این خدمات و موارد همواره خدمتگزار شما مشتریان عزیز می باشد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

34 نظرات
  1. سما می گوید

    خیلی توضیح خوبی بود موجود داریدش؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام، وقت بخیر
      میتونید با کلیک روی لینک های زیر به صفحه مرتبط مراجعه کنید و با انتخاب خودروتون قطعه مناسب رو سفارش بدید
      خرید دیسک و صفحه والئو آبی
      خرید دیسک و صفحه والئو سبز
      در صورتی که سوالی داشتید میتونید با متخصصین ما تماس بگیرید تا دقیق راهنماییتون کنن.

  2. رضا می گوید

    باسلام
    تواین مقاله نوشتید که برای پراید فقط والئو آبی ساخت کره وجود دارد پس چرا من از یدکی والئو سبز خریدم با بسته بندی جعبه سبز یعنی سرمن کلاه گذاشتن

    1. یدک یار می گوید

      سلام و وقت بخیر
      در بازار دیسک و صفحه پراید میتونید پیدا کنید که داخل بسته بندی سبز رنگ قرار گرفته باشه! اما قطعه داخل بسته بندی والئو تولید فرانسه نیست.
      متاسفانه در بازار خیلی از همکارا این اطلاعات رو در اختیار مشتری قرار نمی دهند و جنس تقلبی رو به عنوان فرانسه با قیمت بالا به شما میفروشند.
      در بهترین شرایط و منصف ترین افراد داخل بسته بندی والئو کره قرار میدند و با قیمت بالاتر میفروشند که عملا شما فقط هزینه بیشتری برای بسته بندی پرداخت کردید نه کیفیت!
      پیشنهاد ما به شما این هست که قبل از تهیه قطعه حتی در صورتی که تمایل به خرید از مجموعه ما نداشتید، با همکاران ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان یدک یار استفاده کنید.

  3. MCCOLLOCH5464 می گوید

    Thank you!!1

  4. عظیم زاده می گوید

    سلام
    فرمودید که که والئو سبز که قاعدتا باید فرانسوی باشه برای ال ۹۰ کلا ترک هستش حتی اگر والئو سبز باشه درسته؟یعنی باخرید والئو سبز برای ال ۹۰ بازم جنس ترک خریدیم که در رده سوم کیفیت هستش

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      بله دقیقا درسته.
      دیسک و صفحه والئو ال نود که در بسته بندی های سبز رنگ والئو در بازار عرضه میشه، تماما ساخت کشور ترکیه هست اما نکته ای که باید توجه کنید اینه که این قطعه فیک و تقلبی نیست و فقط روی خط تولید والئو در ترکیه بوده. از نظر سطح کیفی هم باید گفت با توجه به برند های موجود برای دیسک و صفحه ال ۹۰ در بازار، قطعه درجه یک دیسک و صفحه فرانسوی ال ۹۰ هست که در بسته بندی های اصلی خود رنو پیدا میشه و در مرحله بعدی والئو سبز یا همان ترک.

  5. شایان می گوید

    سلام خسته نباشین من ی تیبا ۲ دادم وقتی کلاج میگیرم صدای قئژه میده میخوام عوضش کنم بهترین مارک که مثل فابریکش باشه چه هست

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      صدای قیژ کلاچ شما ممکن هست از سیم کلاچ هم باشد و برای رفع این صدا نیازی به تعویض دیسک و صفحه نداشته باشید. در مرحله اول پیشنهاد میکنیم خودرو خود را به مکانیک مورد اطمینان خود نشان دهید و در صورت نیاز اقدام به خرید دیسک و صفحه کنید.
      با اینحال باید گفت دیسک و صفحه فابریک تیبا که در کارخانه به روی خودرو شما نصب شده برند شایان صنعت و یا سکو است. میتوانید یکی از این دو برند را خریداری کنید و یا از برند هایی مثل والئو آبی یا دایکن استفاده کنید که کیفیت بیشتری دارند.
      پیشنهاد میکنیم با همکاران ما جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید:
      ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰

  6. عليرضا می گوید

    باسلام و احترام ، با توجه به مطالب بالا ، آيا بهترين ديسك براي خودروي پرايد را والئو ي آبي مي دانيد ؟ با سپاس

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      پیشنهاد ما دیسک و صفحه کلاچ پراید والئو phc یا والئو آبی، دایکن، لوک و در آخر سکو یا همان سیکو است.
      پیشنهاد میکنیم با همکاران ما جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید:
      ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰

  7. سجاد طلیع ساری می گوید

    با سلام
    من تیبا دو دارم مدل ۹۷ پارسال برج ۱۱ دیسک وصفحه عوض کردم ودیسک وصفحه سایپا خریدم. البته بعد از کلی گشتن یعنی خاستم والئو بگیرم پیدا نکردم. دیسک وصفحه من ۲۱۵ هست وبهم گفتن که والئو این سایز ونمیزنه وموجود نیست تو بازار. حالا که تقریبا ۹ ماه تا الان گذشته باز کلاچ ماشینم خیلی خیلی سفت شد ودنده هم تو یک انداختن خیلی گیر میکنه یعنی راحت نمیفته.
    الان خیلی اذیتم نمیدونم مشکل کار کجاست. از دیسک وصفحه سایپا هست یا ن؟ پیش مکانیک بردمش میگه مشکلی نداره یکم سفته ولی من اذیتم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید وبگید چه برندی وبخرم. والئو سبز برای تیبا دو ۲۱۵ میلی هست ؟
    والئو آبی برای تیبا دو سایز ۲۱۵ هست ؟

    ممنون

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      نکته اولی که باید بررسی کنید این هست که تا امروز چند کیلومتر با این دیسک و صفحه رانندگی کردید؟ بسته به نوع رانندگی و مسافت و همینطور مسیری که طی شده (در ترافیک کلاچ ترمز کردید یا سر بالایی بیشتری رو رفتید یا تو جاده بودین و …) میزان استهلاک دیسک و صفحه شما متفاوته.
      نکته بعدی اینکه اگر دیسک و صفحه خودرو شما زیر فشار نبوده، سفت شدن کلاچ میتونه از کیفتیت پایین دیسک کلاچ و خورشیدی دیسک باشه که تنها راه حلش تعویض قطعه است. اما الزاما سفتی کلاچ به معنی تمام شدن دیسک و صفحه نیست و باید مکانیک و متخصص این مورد را تشخیص دهد.
      در مورد بحث گیر کردن دنده هم باید گفت یکی از عوامل میتونه خرابی دیسک و صفحه باشه اما با توجه به اینکه گیربکس تیبا خرابی های زیادی داره احتمال مشکل در خود گیربکس را هم در نظر داشته باشید و با مکانیک مشورت کنید.
      برای خرید دیسک و صفحه تیبا ۲۱۵ میل باید گفت متاسفانه والئو سبز تولید نمیشه ولی برند های خوب زیادی هست که میتوانید استفاده کنید مثل والئو کره، با اینحال پیشنهاد میکنیم با متخصصین یدک یار با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرد و از مشاوره رایگان استفاده کنید تا بهترین گزینه را به شما معرفی کنند.

  8. سجاد طلیع ساری می گوید

    ممنون از پاسخگوییتون
    ماشین بنده بعد از تعویض دیسک وصفحه بیشتر وقتها خونه بوده وتقریبا تو این ۹ ماه ۸ ماه بعد از تعویض شاید فقط ۴ هزار یا ۵ هزار تا رفته فقط. وخیلی کم تو ترافیک بودم . فک کنم کیفیت پایین صفحه وکلاچی که گذاشتم سبب شده اینطور بشه. دیسک وصفحه ای که گذاشتم شرکتی بود . سایپا یدک که همون سیکو هست که خیلی خیلی کیفیت پایینی داره متاسفانه . امروزه به کارشناس فروش یدک یار زنگ زدم وبه بنده راهنمایی دادن: والئو سبز که نمیزنه برا تیبا کلا . میمونه والئو آبی که فقط برا ۲۰۰ میل میزنه . شما در یکی از پاسخگوییتون اینجا به یکی از عزیزان دایکن ومعرفی کردید که کارشناستون گفتن دایکن فقط برا ۲۰۰ میل میزنه و سیکو رو معرفی کردن که الان رو ماشینم هست. عملا با این مشکل بوجود اومده باید ماشین وعوض کنم چون با یه کلاچ سفت اصلا نمیشه رانندگی کرد اونم با زانوی خراب من. اگر پیشنهادی دارید به بنده دریغ نفرمایید لطفا …
    ممنون

    1. یدک یار می گوید

      سلام مجدد
      خوشحال هستیم که تونستیم کمکی به شما کرده باشیم. همکارای بخش فروش ما اشراف کاملتری به قطعات دارند لذا مشاوره دقیقتر و مفید تری رو در اختیارتون قرار میدن.
      با این اوصاف و توجه به این موضوع که فقط دیسک و صفحه کلاچ ۲۱۵ میلیمتری تیبا برند سیکو در بازار لوازم یدکی امروز در دسترس هست متاسفانه فکر نمیکنم انتخاب دیگری داشته باشین.

  9. سجاد طلیع ساری می گوید

    ممنون
    بله دقیقا اختیار دیگه ای ندارم. شانس بد بنده دیسک وصفحه ماشینم ۲۱۵ هست.
    میمونه نرم کننده که باید امتحانش کنم ببینم چه اتفاقی میفته.
    اینا رو نوشتم تا اگر عزیزی همچین مشکلی داشت بتونم کمکی کرده باشم.
    با تشکر از سایت یدک یار

  10. محمد می گوید

    سلام. من ۲۰۶ تیپ ۵ دارم با بلبرینگ رانایی. سری قبل والئو کاهی رو نصب کردم روی ماشین که در حدود ۱۱۰ هزارتا باهاش راه رفتم. الان دیگه باید عوضش کنم. منتها چون قصد دارم ماشین رو بفروشم نمیخوام خیلی هزینه کنم ولی قصد هم ندارم بی انصافی در حق خریدار کنم. با این تفاسیر شما چه صفحه ای رو پیشنهاد میکنید؟
    ایرانی که نمیندازم. بین والئو ترک، دایکن، لوک، مردد هستم

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در صورتی که نمیخواهید زیاد هزینه کنید دیسک و صفحه والئو ترک کیفتیت خوبی نسبت به قیمتش دارد. با اینحال پیشنهاد میکنیم با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید تا متخصصین یدک یار بصورت رایگان به شما مشاوره دقیقتری برای خرید دیسک و صفحه مورد نظر شما ارائه دهند.

  11. پراید سوار می گوید

    سلام
    دیسک و صفحه والئو سبز ساخت مشکین آباد کرج خیلی بهتره، دور کالا ضربه گیر کاغذی داره، رنگش سبز
    ضمنا هر وقت بلبرینگ چرخ skfصد هزار تومنی ساخت فرانسه بود این یکی هم خواهد بود
    در سایت معتبر euspares ارزانترین قیمت ۶۰ یورو هست که با احتساب کرایه حمل و مالیات و….در ایران ۹۰۰ هزار تومان فروخته بشه
    کمی تفکر کافیست تا….

  12. صداقتی می گوید

    من دوبار سرم کلاه رفت و دیسک صفحه اصل نخریدم و سریع خراب شد. اطلاعاتتون کمکم کرد

  13. محمد می گوید

    دیسکو صحفه سیکو گرفتم واسه تیبا۱ فاتحش خونده شد توحرارت. تازش ۲هزارتا هم کارنکرد
    همون والئو آبی بگیرید بهتره مرسی که برامون توضیح دادید

  14. محسن قنبری می گوید

    من سال گذشته والئو آبی از یدک یار خریدم انداختم رو ماشین، هفته پیش دیسک و صفحه رو باید عوض میکردم یه والئو سبز از یدک یار خریدم به جرات میتونم بگم سبز کلاچ نرم تر و شتاب بهتری داره
    من خودم ۴۰۵ دارم

  15. شایان ذاکری می گوید

    سلام ..‌من یک سال پیش از نمایندگی سایپا یدک دیسک و صفحه والئو آبی اصلی پراید گرفتم خیلی خوب بود ولی زود تمام شد الان دوباره والئو آبی پراید گرفتم امکانش هست بخاطر این باشه که نیم کلاج زیاد میگیرم .?
    یا واقعا تفاوت و والئو سبز و آبی است که اینجوری شده?

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      درسته که کیفیت دیسک و صفحه کلاچ با عمر مفید آن ارتباط مستقیم دارد اما بیشتر از برند، نحوه رانندگی شماست که عمر مفید قطعه را مشخص میکند. به عنوان مثال نیم کلاچ کردن و پا رو کلاچ رانندگی کردن از رایج ترین عادت های غلط رانندگی است که عمر مفید دیسک و صفحه کلاچ خودرو را به شدت کاهش میدهد.
      تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی در عمر مفید آنها نیست بلکه بیشتر در میزان نرمی و شتابی است که به خودرو شما میدهد.

  16. محمدرضا می گوید

    سلام وقت بخیر،چرا با اینکه به تازگی دیسک و صفحه ماشینمو عوض کردم،والئو آبی انداختم و خودرومم سمنده،باز هم ماشین با دنده ۲و۳ بدون گاز دادن هم میشه به حرکت در اورد و کلاچمم کمی نرم تر از قبل شده فقط،مگه نه اگر دیسک و صفحه نو باشه ماشین نباید با دنده ۲ به حرکت دربیاد؟تا الان هم ۷ هزار کیلومتر فقط استفاده شده از صفحه کلاچ جدید

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بله، زمانی که دیسک و صفحه کلاچ جدید به روی خودرو نصب کنید باید در شروع حرکت با دنده هایی غیر از یک ماشین بپرد یا خاموش شود، اگر خودرو شما این اتفاق برایش نمی افتد ممکن است مشکلی از سمت فلایویل داشته باشید که باید بررسی شود.
      دقت داشته باشید که توضیح فوق تنها پیشبینی ماست و برای تشخیص دقیق مشکل باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

  17. مرشدزاد می گوید

    عذر میخوام میشه لینک دقیق دیسک و صفحه سبز والئو برای پرشیا دوگانه سوز (موتور پژویی XU7) رو از سایت خودتون اینجا بگذارید؟ چون قصد خرید دارم ولی نمیدونم کدوم یکی رو باید انتخاب کنم. متشکرم.

    – دیسک و صفحه کلاچ پژو ۴۰۵ با بلبرینگ (کیت کلاچ) رانایی والئو
    – دیسک و صفحه کلاچ پژو پارس با بلبرینگ (کیت کلاچ) والئو
    – دیسک و صفحه کلاچ پژو ۴۰۵ GLX با بلبرینگ (کیت کلاچ) والئو

    1. یدک یار می گوید
  18. عادل می گوید

    سلام خسته نباشی دیسک صفحه ال نود خریدم بسته بندی رنو…همه حکاکی والئو روی صفحه هست …فقط ساخت فرانسه حک نشده

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که سفارشات مختلفی از دیسک و صفحه والئو در بازار موجود است، ممکن است حکاکی در جای دیگری از قطعه صورت گرفته باشد.

  19. امیرعلی می گوید

    سلام وقت بخیر به نظر شما بهترین دیسک و صفحه برای پراید چه برندی هست؟ هم کلاچ نرم باشه هم طول عمر بالا
    دیسک و صفحه سکو بهتر هست یا والئو آبی؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دیسک و صفحه هردو برند سکو و والئو آبی از بهترین برند های بازار برای خودرو پراید به شمار میروند و واقعیت اینجاست که از نظر طول عمر تفاوت چندانی باهم ندارند و طول عمر این قطعه بیشتر به سبک رانندگی شما بر میگردد.
      بصورت کلی به گفته مشتریان ما والئو آبی (اصلی PHC کره) فنر نرمتری نسبت به سکو دارد.

  20. علی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    برای کوئیک چه دیسک و صفحه ایی رو پیشنهاد میدید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دیسک و صفحه سکو کوییک رو میتوان بهترین برند دیسک و صفحه در بازار امروز برای این خودرو دانست.